Comptable.be : Comptabilité - Finance - Fiiscalité

Welkom •  Home •  News  •  Forum •  Inbox •  Pro Pagina's  •  Download •

Snel onderzoek :
 e-Boekhouder in het Frans ?
 Aansluiten
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
 Hoofdmenu
 Peilingen
Wat vindt u van de fiscale druk in België ?
Te laag
Laag
Hoog
Te hoog
 Nieuwe leden
John_Travolt 2010/8/28
marcel 2010/8/28
ianmacc 2010/8/27
soedar 2010/8/26
docrosma 2010/8/26
hmd 2010/8/21
stevenhu890 2010/8/20
Admin4All 2010/8/19
stevenui56 2010/8/18
Gino10 2010/8/17
 Wie is on-line
7 gebruiker(s) zijn on-line (6 gebruiker(s) zijn op Forum)

Leden: 0
Gasten: 7

meer...

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

Minimum omzet om een bvba op te richten
Websurfer
Ik heb een éénmanszaak als management consultant. Ik werk als subcontractor en kan dus enkele basis kosten ingeven zoals een auto, gsm kosten, etc. Maar heb geen personeel of gebouwen als kost. Ik vraag me af hoeveel ik minimum moet verdienen om over te schakelen naar een éénmanszaak rekening houdend met alle kosten van een bvba (registratierechten, etc)

Gepost op: 3/7 19:47:43
Maak een PDF van Post Print

Re: Minimum omzet om een bvba op te richten
Websurfer
ik denk toch dat je ongeveer een omzet van 50.000 euro moet draaien

Gepost op: 3/13 21:47:29

Websurfer
Beste,

Als boekhouder krijg ik deze vraag geregeld en het antwoord "vanaf 50.000 euro" vind ik zeker geen correct antwoord.

Er hangt steeds veel af van uw eigenlijke privé situatie.

Iemand die een hoog loon wenst te krijgen uit een mogelijke BVBA zal automatisch ook dat loon naar de personenbelasting overhevelen waardoor een vennootschap uiteindelijk ook niet veel winst meer zou overhouden en bijgevolg ook geen groot fiscaal voordeel meer zou opleveren.