Bekijken dit onderwerp:
1 Anonieme gebruikers
|
|
stoppen met vennootschap |
|
|
Websurfer
|
Heeft iemand de procedure om een vennootschap te stop te zetten? De griffie van de rechbank van koophandel wil mij hier bij niet helpen en stuurt mij naar een boekhouder of advokaat. Nu gaat het om een gcv en ik wil daar geen 2.000 euro voor uit geven te meer omdat het om een lege venootschap gaat waarvan het kapitaal terugbetaald is.
Gepost op: 6/23 12:18:04
|
|
|
|
|
Re: stoppen met vennootschap |
|
|
Websurfer
|
Heel volledig : (maar het kan eenvoudiger zijn : zie uw accountant) :
- Bijzonder verslag van de beslissing van het bestuursorgaan aan een buitengewone algemene vergadering - Opmaken van een staat van activa en passiva van ten hoogste 3 maanden oud - Controleverslag inzake ontbinding door de externe accountant of de commissaris-bedrijfsrevisor - Notariële buitengewone algemene vergadering om te beraadslagen over het voorstel tot ontbinding en tevens benoeming van een vereffenaar(s) - Afhandelen van de vereffening door de vereffenaar - Verslag van de vereffenaar - Onderhandse buitengewone algemene vergadering aangaande het verslag van de vereffenaar en benoeming van een commissaris-verificateur - Verslag van de commissaris-verificateur - Onderhandse buitengewone algemene vergadering aangaande het verslag van de commissaris-verificateur, kwijting aan de vereffenaar en afsluiting van de vereffening
Gepost op: 7/27 13:17:50
|
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.